Tuesday, November 30, 2010

Ada apa dengan sekolah lama?



Hmn..aku rndu pulak zaman2 sekolah dulu..sekolah atas bukit..
Angin pun banyak..sangat seronok sekolah atas bukit! ^_^
Teringt dulu waktu skolah,first time masuk sana waktu 2004,eh 2004 ka?lupa la pulak aku
Hahahah..*pelupa*  

Sekarang sekolah sda banyak berubah,kenangan2 smua ilang..:( dataran aspuri da tiada..
Tringat plak waktu ustaz Japran denda kami yg x turun prep petang nih.LOL.1 bilik lg tuh!
Teringt zaman2 nakal dulu..ececee nakal konon~perrgggghh.^_^
Ustaz suru kami duduk d sepanjang koridor.sampai la waktu aspura minum ptg.hahaa!
Malu?hmnn..boleh la..ntahh ada ka sfat malu waktu 2 teda..haha!diam2 jak..x kisah.
i2 perasaan aku waktu tuh.hihi..
i2 lahh degil..cikgu norwati(warden kami pada waktu i2,n kawan aku d UiTm c Farshada punya kakak)  sda naik p bilik,sound kami

“Ya Allah dorm empattttttt!!(panjang yahh bunyi empat i2) knp tidak turun prep nihh!?
Nanti ustaz Japran cek,turun kamu..”

Kami pon dengan lemah longlai turun dari katil…….

“okehh cikgu”

Hmnn turun lahh kn..pas jak cikgu keluar..okehh.semua kami naik katil balik…….
Pastu,kak Usana naik p bilik.ketuk2 pintu dorm.aku waktu 2 katil dekat pintu,erkk..sebenarnya katil tumpang,atas sbb2 tertentu aku singgah d katil org selama beberapa bulan.(sebenarnya penakut)..ok sambung……katil dekat pintu,jadi aku sangat terganggu dgn ketukannya..
Sekali buka pintu………

“Assalamualaikum dorm 4,kamu semua kna suru turun oleh ustaz Japran..”
Owhhhhh tidak!terbeliak mata trus!hahha!terkejut kami..semua lompat turun katil pakai tudung semua..!semua takut Ustaz Japran,amboiiii…cikgu Norwati x takut la kn?LOL
Sebenarnya nemau turun tuhh,mau sembunyik d tandas konon,tp takut plak kna cek kn?cist..
Dmana-mana pun aku xkn dpt sembunyik kalau begini.


Sekali turun..haik?ingat kn kami jak..wahaha!ada plak sekepala ngan kami ni..hahaha!
Dorm 16,dorm dorang kwan aku c Sheeda, ada lagi kwan aku c Pining,sbnrnya dia ni dorm 15,dorm pengawas but dia la paling x kut peraturan d biliknya 2..LOL…ngan dorm 9,dorm Rahayu.hahaha~hampir 1 bilik ndak trun prep..dan ada lagi dri dorm lain..penuh koridor 2 oleh pempuan di suruh duduk,sepanjang koridor n memanjang..nasib kami la dapat Ketua Warden yg lucu n gilak2..haha!dendanya….

 “nanti kamu duduk la sni sampai lelaki minum petang,sepa suruh kamu ndak turun prep”


Selain tuh dia suru kami lambai2  konon aspura 2 semua..LOL..kasi manis muka laa..haha!
Eh lupa,ada plak laki sorg,jadi kepala barisan kami semua..c Piting.laki tinggi org km.
Dia x dpat lepas tym ustaz japran wat spotcek d aspura.haha..sorg jak dia!
ehh lawak ehh kalau di ingat.haha~
Bagi aku paling best la skolah asrama ni,trutama d skolah lama aku..siok betul  la aku rasa.
Sana la jumpa banyak kawan…manusia dan macam2 lagi…hoho


Sana la kami sebilik kena panggil 'Syaitan" oleh senior kami.wow!ayat power..!haha!waktu 2 aku darjah form 3.ambik upsr pmr.ini jugak la paling aku ingt sbb ayat2 yg d keluarkan oleh si senior nihh lucu.haha.nemau la sebut nama dia,nnti ada yg repot2 ka nahhhh..hahaha
sepa knal dia ni??1 dorm kna suru berdiri waktu d surau..berdiri lahh kami..
mau ckp syaitan xda lahh jugak gaya kami mcm syaitan?mcm syaitan ka lari2 di bilik 2?tahu la kami semua ni comel dan nakal*ececeece* 
mau kata waktu 2 silent hour..jam belum g jam 11..sampai hati dia panggil kami setan.
Alahhhh..ckp jakk,x berbekas pun d hati kami..sbb kami bukannya buat perkara yg setan buat ;p
teringat waktu 2,mlm sblum 2 befday sahabat aku..
C Ayu..Nuridah Battari,kazen c Ajie..bapa dia bawak kek,kami pon makan kek..ramai2..bestkan sambut befday d dorm? tpi aku x pernah rsa la..sbb bufday aku waktu cuti..jadi d rumah jak la..
d pendekkan cerita,kami lari2..eh aku x ikut yahh..aku mls mau kna 2 krim kek jadi aku lari p katil 
fiza,tutup muka ngan selimut..sekali tgok2..ada la plak muka-muka  menyubuk2 dri tingkap..
hahaha~kawan aku.c Non* hahaha~dia sedorm ngan tika..muahaha~
Sekali tiba2 xda ketuk xda salam..c senior nih p ampas pintu bilik kitaorg(aisehh kitaorg).
ingt pintu bapak dia la?dia yg buat 2 pintu?sesuka hati hampas pintu org?
taw la ko berjawatan..agak2 la..tegur la kami ngan cara yg baik..ni ko tgur kmi ngan kasar,kami balas kasar!!..ehh,kasar kahh?hmnnn boleh lahh..bole blahh..ehehe ^_^

Malam waktu kami kna panggil Setan 2,kami balik jak bilik,tutup lampu semua.bilik kami ni 
kira advance la sikit..ada 3 bijik study lamp.Lampu Rhona,Lampu Pyah n lampu Joben.
pasang 2 jak..namal kunun..bakang.haha!sekali kak faiza masuk..wahh baiknya kakak firdaus.dia org dorm 5.jiran kami.dia bg nasihat la itu ini..dia kata ndak jg betul ckp c dot dot i2(nma d rahsiakan)
sbb mnurut kak dot dot..jam sda silent hour konon,mnut kak faiza blum g silent hour..
apa ndak d bg nasihat..asal jak org lmpas bilik kitaorg adalah antara kami 2 sebut

"kamikan setan..yalahh sepa lahh kami niiii" sekali ingat2..okehhh kami ini sot =.="


hahaha.aku suda penat.apa2 pun aku rindu kenangan aku d dorm 4.
betul la ckp org.paling best ialah waktu High School.High school?yahh high lah tuh sbb atas bukit.hhohooo.aku rndu ahli dorm aku semua







hahaha!ni lahh ahli dorm aku dulu 
waktu aku form 1
haha~ada kurang yah d pict nihh
jom kenal dorang 1 per 1!!
dri kiri atas:safiah,kak mina,kak way,zilah jibin,pina,kak wiwin
tengah:fyeza,aku,kak sadah,kak haz,kak erin.
bawah dri kiri:rhona,nina,kak noy,jue

yg xda dalam gmbar ini
kak ani,kak lina,didi

dan selain itu,
sblum dorm 4 kna bubar mereka2 ini pernah tinggal d dorm 4..
Elaza,Linda,Joben,Iti,Ayu,Thira,Munirah,hmnn..sepa lagi?
lupa aku..


.aku rindu waktu itu.
.mau putar masa.
.tapi aku x kuasa.
.Allah yg berkuasa atas segalanya.

:)




5 orang baik hati:

tikatika said...

hahahahahahhahahahahahhaaaahhhh!!!
lucu gila babi cerita ni..haduuu
hahahhahahhahahhah
part ustaz japran tu paling siok!!
hahahahhahahaa
kalau cerita pasal masa silam memang lucu..hmmm~~
orang baik2 masa skola nda da pengalaman macam ni kan..

Siti Syakirah Saidi said...

hahahah~lucu jua kan,
gila2 owh dulu nii..hahahabudak2 baik xkan merasa keseronokan hidup asrma kalo gni.hahaha~

Woofer Storm said...

rndu ngan tun said^^

Siti Syakirah Saidi said...

sama :) akhirnya ulat keluar dri kepompong..hahahaha..!! ;p

Siti Syakirah Saidi said...

rindu zaman skola..!! ;'D

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...