Tuesday, November 9, 2010

Mari kita bersama-sama..?


Wui lamanya aku x post apa2..adalah beberepa jam.ntah berapa.Aku d rumah.Makan.Tgok Tv.Bgun.
Jalan2 p laut.Ketawa2.tdur.n Solat jgan d lupa ;D

Bg2 la aku d rumah sehari2.Aku balik ke rumah start hari kahis lalu hinggalah Isnin pagi kemarin.Fuhlamak.Aku x manda tdur sampai saat2 aku taip blog aku ni.ini da lebih 24 jam dah nih O.o  
hebat mata aku kan?i2 la mata aku pon mcm burung2 hantu d pokok2 2.sama besar kami punya mata.
Okeh.Hari Ahad 2,aku sempat join mama aku g kedai beli barang2 wat bubur ubi kayu.Tapi sebelum 2,kami singgah p hospital dulu.At first mau jumpa kawan adik aku c Fahmie yang di jangkiti chikukunya?eh g2 ka eja dia tuh?
entah la.sekali tym kitaorg sda habis melawat dia.kami kuar sekali mama kami masuk wad lelaki(memang kami d wad lelaki pown).Dia bwak kami ke bilik nmbor 1 kalo x silap.Tmpat pesakit-pesakit yang boleh la di katakan kritikal.Sedih.

''mama sepa kita lawat nih?''

''kawan si abang bah si azizi''

''sepa azizi?''

''kawan si abang waktu dia tadika dulu''

aku...''owhh'' tapi kepala masih pikir-pikir siapakah yg di ziarahi ini?

aku pun mengikut mama aku masuk ke bilik itu.adalah dua orang tua sedang duduk d tempat mereka.khusyuk menjaga anak mereka yg sakit.
owh aku sedih knapa aku lupa ni org pnya rupa.aku sedih sangat.tgok keadaanyya.Terlantar sakit.Lain lagi mama dan bapanya yang sangatlah tabah menjaga anak dia yang sakit.Sakit yang datang tiba-tiba plak tuh.Sedih aku :'(  inilah ujian dari Allah S.W.T. sungguh besar ujian Allah itu untuk menguji ketabahan  hamba-hambanya kan.Aku kan entahla kenapa aku ni.Sampai exam aku ingat-ingat sepa lah azizi ni.Dia jak la aku ingt.Sekali tanya kawan-kawan fb.Akhirnya achil menjawab segala persoalan yang berserabut di fikiran aku ni.Azizi is adik jijo.Sekali terus airmata mengalir (sendiri mengalir arhh aku xda suru pown).aku plak yang lebih kan?nangis-nangis.Aku rasa dia buat baik bah 2 la aku nangis.sedih bah tgok org yg terlantar sakit ni.Aku pown x tahu mengapa aku sedih.Rupanya lama sudah dia sakit.sakit dia ni pun dia  x sedar.Di pendekkan cerita,aku ingt dia sbb dia perna ksih tumpang adik aku sama-sama balik kampung kut keta dorang.

Ya Allah yang Maha Mulia pemilik Arasyh yang agung sembuhkan lah dia Ya Allah.
Owh sedih.

http://www.emocutez.com

Dia ni bukan juga sepa-sepa..saudara jauh dan 1 kampung jak.Marilah kawan-kawan bersama-sama kita berdoa agar dia sembuh??Amin Ya Rabbal Alamin.
 Sedihnya!aku mau nangess~~ T_______________T  http://www.emocutez.com
 semoga kau sembuh ya dik.harap sangat.


















''kita hanya merancang,Allah yang menentukan"

6 orang baik hati:

Zahariah Mastar said...

dia sakit pa bsar?...n adik jijo mna ne r?..

Siti Syakirah Saidi said...

sakit emm ntah apa,dia d katil jak..
tym kami lwat 2..paling2 pown sikit jak bole gerak.ndak jg bole ckp suda la..bapa dia kata,dulu bole lagi..
sedih eya kalo ko tgok..T__T
adik jijo bah..ndak kali ko knal taw.huuhu.yg penting budak Tun Said juga.klo ndak slap mama aku kata.ada prob d saraf otak dia ka?g2 kot..sedih..sama2 kita kasi doa dia sembuh..T__T

Achill レイン said...

oh. saya ba pula yg bagitau tu semalam kan? heh tapi lama sudah tu dia sakit. masa d smats dulu pn klu boleh hari2 dia balik. pastu org salah sangka pula dia anak manja. kesian lah. tapi sy suka ketabahan dia dulu. :)

Siti Syakirah Saidi said...

ya ko la 2 achil..heee
owhh sedih aq blum ilang.kurang ajar sepa ckp dia anak mnja 2!!!(emosi)

Anonymous said...

adik jijo,mksd ko adik azizan hj azlan ka?? bila lagi?ok jga ka dia?ciannya, bapa dia kata apa??parent dia dua2 keja hosp kb kan??kalo jumpa,bgtau kim slm arr. ckp ja kwn jijo yg pena p uma dia,bgtau jaa moga shat,amin3..kalo bukan adik jijo yg aku mksdkntu pun tkpe,doakn dia sht..insyallah,aminn3 ya allah

Siti Syakirah Saidi said...

dia la bah 2 achie,ndak dia ok..entah bila lagi..dri cita yg aku dgr awal thun lg kot?? bapa dia kata.ada hri 2 dorg berubat ngan ustaz,boleh dia bercakap..sekarang plak ndak boleh sda..baru bapa dia kata dia pown x taw la kalo c azizi 2 bole nmpak ka x,sbb kan yg sakit 2 mula d otak dia.ada bapa dia tnya adik aku.."xda kamu perasan dia jalan dulu ka d skula tempang ka kepala dia?" adik aku kata.."ndak plak kami sedar pakcik"..owh maknanyalama sda la sakit dia ni mula..yg dorg sedar 2 tym dia mula pegang gelas baru bergegar2 tgn dia..uhuuu..seddih :( aku pown ndak pasti..parents dia kerja hspital kb ka?mana aku taw..bahh doa jak kita,nanti aku smpaikan kalo aku ingt la r...malu plak aku kasi sampai salam urg ni.kahhkahh..

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...