Tuesday, September 21, 2010

sekejap jeww~

heip!sekejap jer aq on9 ni..hahha
da on9 pakai lappy kwan.
my laptop hang pas install antivirus nmbor 1 konon adik aku kata
Bitdefender 2010..behhh =.="
ok la..nanti la k yg nak tutorial 2 aq gtaw lpas
laptop aku yg hang 2 da d baiki..ngeee =)

Friday, September 17, 2010

panjang

aq nak ckap yg aq busy memPANJANG slama cuti yg x seberapa PANJANG ni.
asaimen yg panjang membuatkan aku x mau berpikir PANJANG.aq daa pening tp aq kan kuwatkan stamina n samangat mau wat asaiment yg PANJANG..sekian..



muka boring wat saiment

Thursday, September 16, 2010

beluncas=luca lucas

okehh..lama aku perhatikan skang kat Fbook hangat n hot isu si Luca Lucas..
mau tahu??tgokk sendiri!aahahahaha..jeng..jenggg

1st raya

..first raya...


g tgok wayang..balik jam 2..
guess wat? 2 i2 2 pagi..
mank la x heran pown..
hahaha..
kozz aq x perna balik lmbat sampai jam 2 am g2..
mau jadi anak liar plakk..nauzubillah!palis2
smua jalan 6 orang
aq with my 2 siblings
n my 3 cousins
(kakak,abang,aca,ana n wan)
jalan jam 7 lebih
pas ambik baju aca jak d 
penampang makan2 kajap d rumah i2
then...dush!!!trus g tgok wyang!!
hohohooo
yg best'y smua orang tym 2 pakai baju raya.
baju melayu..baju selangor..
siap ada yg jalan ngan suaminya bagaikan baju kawin ni..
ok aku jakund situ.



ni yg kami tengok

jeng..


jeng..


jengg....!!!!


ehh ehh..x la jgak kin terkezut kn..
hahaa..tp aq bilang sama lu..
BEST betul!!x rugi kasi habis uwang2 anda
p tgok nihh wayangg beb..hehe!

kemarin aku tgok iklan'y d kaca tv
mlm'y aku da tgok..owuhhh..sungguh aku suka action muviee
weee~~bagai impian menjadi kenyataan.

http://www.emocutez.com

dahh la tym sampai tue dah jam 10.
skali msuk panggung
fuiyoo full~
kitaorg lambat..so
dpat tempat duduk yg bole mnmpat kmi 6 orang hanya

seat ke 2 dri depan..
2 i2...2!!
skli tgokkk..at first mang pening siott..
mata pun nak naik juling

zombi2 smua mengejutkan..terutama 
si pelakon tambahan(kakak aku yg kata g2..koz tba2 dtg ni)....


p/s:jom gelar dia SI PEMEGANG KAPAK GAJAH..

......yang tiba2 dtg sambil mengheret kapak gajahnya
dgan macho'y di antara zombi2 smua yg ada
then p ketuk separuh mati diorang pnya pagar
then smua orang yg 
pada mulanya 




control macho=ilang macho


control ayu=ilang ayu


teriak2 nak mmpos


kozz c pelakon tambahan ni memang berguna
menambah kan seri  seram filem ini.
.http://www.emocutez.com








at first citer si aweq jepun ni
siok2 berdiri tgah jalan raya
ntahh pa yg dia wat smua org tertnya2..
then tiba2 dia geget 1 org tua.
thenn tahu la penonton smua yg dia ni
zombi...perghhhh..=.=
sambil2 tersebar la virus..
orang jepun pown jadi zombi.hahaha




aku bagi 5 star tuk ni filem!
tgokk jgan x tgok kwan2!!!!!




milla jovovich=Alice
hero n heroin filem
klo aq ada kat filem ni..aku bergantung sama dia jak
paling campion.cun lagi 2



Ali Larter:Claire Redfield
dia juga bole tahan.cun lagi
d bwah ni abang dia..
alkisahh bersatu la adik beradik yg terpisah dlam filem ni..






Wenthworth Miller:Chris Redfield
at first aku tgok tym dlm tahanan,ingatkan Eminem
or mana2 rupa gayboi la..okk..
la bole d harap..




Boris Kodjoe:Luther West
model,pemain bola keranjang..pa lagi kau mau?
nasib dia idup sampai last
yg d gmbar ni diaorang tgah masuk lubang zombi alaf baru 2
buat..its only the way out from the building..
d luar full dgan zombi2 yg xda otak..asyik2 mau mkan orang
asal x makan sesama sendiri ha??




Shawn Robert:Albert Wesker
kalo korang nmpak dia d mna2..plizz
tembak trus..koz dia lahh penjahat




zombi alaf baru!






jus bagi yg idup sampai last episod jew..
yg mati dmkan zombi 2..mlas maw describe.miahaha




jangan lupa  tgok ya???




kadang2 aku terpikir mcm aku mau survive klo 
dunia ni penuhi zombi?wow!






3d la kununnnn..maka d cp xda 3d..
nasib duduk2 d dpan. trasa 3d dia sikit2..wakaka!!




smua mau jadi ALICE




dreber


zazzzz!

i am back!

howdy!! hey i am back! ^_^ its a been a while since my last entry..ehh ok
aq da mls maw ckp bhsa mat salleh..hehe..

firstly mau ucap SELAMAT HARI RAYA maaf zahir dan batin kpd smua teman blogger!! amacm rya ok ka???muahhahhaa..ya aku taw aku da lambat wishh pa le wat..line BB xda.




secondly mau ucap slamat hari raya 2k ol mai femily yg d kampung tuhh(mcm la aku ni bkan d kg)
raya ni best!!aq sangat suka!nnti tgok wyang g k..ehehe


dats all,sampai secondly jew..hehe

nak minta maaf kpd yg termaki hamun..tertuduh,tertendang,tercubit,
terkena tempias(aiyoohh bocor rahsia),terketawa tetiba ka..
dann smua yg TER-TER
aq nak inta ampun n maaf sangat..aiseehh..hehe!
betul nihh aq minta maaf.huhu..x main2..
biar pn cam main2.
aku serius nihh..hehehehe























Thursday, September 2, 2010

 Empat nama anda yang dipanggil oleh rakan-rakan : 

1.Syakirah
2.Kira
3.Besar
4.Kir

 Empat tarikh penting dalam hidup anda : 

1.12 Disember 1991(hari aku kuar dri alam rahim ehh..hello dunia!)
2.3 Febuari betday my mum ^_^
3.1 januari betday my dad
4.n semua betday kwan2 saya ..saya ingat betday anda!heheh

Empat perkara yang anda lakukan 30 minit yang lalu : 

1.Makan mentos
2.Dengar lagu nasyid(Menanti di Barzakh)..siukk!cua ko dengar!
3.Download Youtube downloader
4.Ingat2 urang n macam2 la
Empat kaedah untuk bahagia : 

1.bek sama urang
2.senyum slalu
3.hepi selalu
4.nampakkan gigi slalu..(apa beza ni 3?)

tambahan

5.ikhlas 
6.jujur
7.have fun =D


Empat hadiah yang ingin anda terima : 

entahla..aku x terpikir bah..

1.emmmm....hinpon baru??
2.emmm..bilik baru..eeheh!!
3.emm..apa2 jak la kmu mau bg..aku trima jua..hiahiaahiaa ^_^
Empat hobi paling diminati : 

1.nyanyi
2.tguk2 karenah urang
3.kasi tawa urang
4.melukis

minta empat but,saya mau bagi 6

5.dengar lagu
6.dan aq slalu wat..ngiahahha


Empat tempat ingin anda kunjungi untuk bercuti : 

1.Mekah..aq mau nek haji ngan parents..wow sioK!
2.aq mau p China!
3.Jepun!
4.rumah kawan2 aku smu..ehhe..bulikhaa?

Empat minuman kegemaran : 

1.sky juice!paling sedap!
2.Kichai ping
3.koktel
4.apa2 yang sedap n halal la d mnum..aq mnum jua 2

Aku nak sebarkan TAG ni pada 4 orang lagi iaitu :

1.Amanda
2.diyana
3.alinac
4.Eya mastar
5.fadthia(kwan c tika)
6.farah(kwan c tika jg)

hheehehhe

12 Barisan Di Akhirat

Suatu ketika, Muaz b. Jabal r.a mengadap Rasulullah SAW dan bertanya: "Wahai Rasulullah, tolong huraikan kepadaku mengenai firman Allah SWT: "Pada sangkakala ditiup,maka kamu sekalian datang berbaris-baris" Surah An-Naba':18

Mendengar pertanyaan itu, baginda menangis dan basah pakaian dengan air mata. Lalu menjawab: "Wahai Muaz, engkau telah bertanyakan kepada aku, perkara yang amat besar, bahawa umatku akan diiring, dikumpulkan berbaris-baris menjadi 12 barisan, masing-masing dengan pembawaan mereka sendiri...." Maka dinyatakan apakah 12 barisan tersebut :-

Barisan Pertama Di iring dari kubur dengan tidak bertangan dan berkaki. Keadaan mereka ini dijelaskan melalui satu seruan dari sisi Allah Yang Maha Pengasih: "Mereka itu adalah orang-orang yang sewaktu hidupnya menyakiti hati jirannya, maka demikianlah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

Barisan Kedua Diiring dari kubur berbentuk babi hutan. Datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha Pengasih: "Mereka itu adalah orang yang sewaktu hidupnya meringan-ringankan solat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

Barisan Ketiga Mereka berbentuk keldai, sedangkan perut mereka penuh dengan ular dan kala jengking. "Mereka itu adalah orang yang enggan membayar zakat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."


Barisan Keempat Diiring dari kubur dengan keadaan darah seperti air pancutan keluar dari mulut mereka. "Mereka itu adalah orang yang berdusta di dalam jualbeli, maka inilah balasannya dan tempat mereka adalah neraka..."

Barisan Kelima Diiring dari kubur dengan bau busuk daripada bangkai. Ketika itu Allah SWT menurunkan angin sehingga bau busuk itu mengganggu ketenteraman di Padang Mahsyar. "Mereka itu adalah orang yang menyembunyikan perlakuan derhaka takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula rasa takut kepada Allah SWT, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

Barisan Keenam Diiring dari kubur dengan keadaan kepala mereka terputus dari badan. "Mereka adalah orang yang menjadi saksi palsu, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

Barisan Ketujuh Diiring dari kubur tanpa mempunyai lidah tetapi dari mulut mereka mengalir keluar nanah dan darah. "Mereka itu adalah orang yang enggan memberi kesaksian di atas kebenaran, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

Barisan Kelapan Diiring dari kubur dalam keadaan terbalik dengan kepala ke bawah dan kaki ke atas. "Mereka adalah orang yang berbuat zina, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

Barisan Kesembilan Diiring dari kubur dengan berwajah hitam gelap dan bermata biru sementara dalam diri mereka penuh dengan api gemuruh."Mereka itu adalah orang yang makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sebenarnya, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

Barisan Kesepuluh Diiring dari kubur mereka dalam keadaan tubuh mereka penuh dengan penyakit sopak dan kusta. "Mereka adalah orang yang derhaka kepada orang tuanya, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."


Barisan Kesebelas Diiring dari kubur mereka dengan berkeadaan buta mata-kepala, gigi mereka memanjang seperti tanduk lembu jantan, bibir mereka melebar sampai ke dada dan lidah mereka terjulur memanjang sampai ke perut mereka dan keluar beraneka kotoran. "Mereka adalah orang yang minum arak, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

Barisan Kedua Belas Mereka diiring dari kubur dengan wajah yang bersinar-sinar laksana bulan purnama. Mereka melalui titian sirat seperti kilat. Maka,datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha Pengasih memaklumkan: "Mereka adalah orang yang beramal salih dan banyak berbuat baik. Mereka menjauhi perbuatan derhaka, mereka memelihara solat lima waktu, ketika meninggal dunia keadaan mereka sudah bertaubat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah syurga, mendapat keampunan, kasih sayang dan keredhaan Allah Yang Maha Pengasih..." Jika engkau mahukan kemesraan dengan Allah, maka garanglah terhadap dirimu sendiri. Jika engkau merasakan manisnya berhubung dengan Allah, tahulah engkau betapa peritnya berpisah denganNya.....Wallahua'alam. 


Ya Allah..takutnya aku..jauhkan aku n kuarga ku n kwan2 ku dri golongan ini...AMIN =) sesungguhnya aku sayang mereka smua..huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...