Sunday, October 31, 2010

BEsT AnimE eVer

For me this is the best anime i've watched evaa

PhotobucketMobile Suit Gundam Seed n Destiny
PhotobucketRanma 1/2
PhotobucketInu-Yasha
PhotobucketAyashi no Ceres
PhotobucketRave Master
PhotobucketJogoku Shoujo
PhotobucketDoremon
PhotobucketFushigi Yuugi
PhotobucketOuran High School Host Club 
Photobucket Dragon Ball
PhotobucketNodame Cantabile


dan banyak lagi lahh!! weeee~~



jom tengok pict dorang!! ;) 


Its all about life,
 Mobile Suit Gundam Seed :)
kira yamato,athrun zala..
Otrang bnyak kata MSGS ni x best.knp ar?
sbb dia robot2 ka?siok bahh robot2..
macam2 ada d crita ni.huhuu.Rindu ngan Rhona terus n Izzati,Bibi
lagi.Kawan2 aku kamching ni anime ;) Photobucket
 Kagome n Inuyasha.ui ada anak kunun..hahahah!!Photobucket

 Katun nih best!nih la yg membuatkan aku,kakak aq,rhona n zati
bergila2 eskep..ahahaPhotobucket

 Chibi InuYashaPhotobucket
Ranma!paling best~~ love Ranma muahh!Photobucket
Di pendekkan cerita,dulu aku cinta Ranma.percaya nda?
ni la akibat terlallu obses ngan katun nihh =.=



apamacam kalo katun ranma n inuyasha berjumpa arh?
hahaha..dorang ni punya pelukis yg sama.I like ur Anime.
Mau banding watak Ranma dan Inuyasha.Hahahaha
c Ranma pnya karektr ni berbeza ngan Inuyasha.Ranma malu2 mau luah perasaan kat Akane,tie2 jak ko Ranma.hahaha
Kalo Inuyasha plak suka,gtaw terus.ahaha.bgus3.
dulu ada jg kawan aku minat katun ni..tp itu dulu la..skrg?
hmnn..ntah la,susa mau jwab..hehehee :)


Jigoku Shoujo.Punyalah best.Aku mank suka crita genre hantu2 nih.Best.
Nih crtanya sangatlah menyayat hati..huhuu :(
Aku ckp betul2 nih.ingt aku tpu ka?ahahha

eh,Ranma lagi.Aku suka tgok Ranma sbb dia budu2 ni.siok kna tgok.I like!


Ranma 1/2 lagi.Ranma ni sangatlah unik cerita dia.
Dia boleh jadi perempuan.2 pon sbb dia trjatuh p kolam air panas yg kna 
sumpahan,tempat dorg berlatih bah 2.i2 la terlampau bah kan mau belajar seni mmpertahankan dri 
ngan bapa dia si Panda comel 2.awww
Bukan Ranma jak boleh bertukar,banyakk~
Ryoga,Moose,Shampoo,bnyak lagi.haha
best~rugilah sepa ndak tgok Photobucket
 
ini Musica.Aku tgok dulu tym aku thun 6 ka 5?
adehh siok,ensem lagi..owwuuhh
malangnya Musica bukanlah watak utama.Photobucket



Yg berdiri tgak nilah watak utama!hahaha
aku suka tgok Anime yg crta mengembara.Entah kenapa siok 
cari itu cari ini.mcm crita nih lah juga..Photobucket


 inlah Fushigi Yuugi.Cerita yg penuh dengan liku2 idup.aisehmenn
Sangat lahh best.Klo lucu,lucu bangat,klo nangis,nangis bangat!
Persahabatan,kekeluargaan,Percintaan.n macam2..smua ada.ko tgok dulu.sangat siokPhotobucket
peace!yg peace nilah heroin crta ni Miaka.Then c Tamahome(sangat ensom >.<)
Hotohori,Nuriko,Chiriko,Hatsuhori,Tasuki.
tentang c Yui(kwan Miaka dia jhat =( )




bah 2 jak la 2k kali ini.Siok nihh tgok jgn x tgok!! ^__^

miss

I think I miss u.hahaha
how about you my dear?
hahahaha


=Live with no regret=

yeay!aku hepi coz saya dah ada muvie baru.
Anime baru.Katun baru..wuuhuu

Saturday, October 30, 2010

AnDai




بسم الله الرحمن الرحيم

Aku memohon dari segala Puji Bagi ALLAH,
andai tiada jodohku di dunia nie....
andai tiada ku temui cinta manusia di dunia nie...
andai tiada sempat aku merasakan cinta manusia di dunia nie...
jawapanku...
tidak mengapa....
kerana..cukuplah Allah bagiku dlm segala hal..
kerana..cukuplah Allah sbgai cintaku..
kerana..cukuplah Allah sbg penyelamat diriku dr ZINA dan API NERAKA..
kerana...aku percaya dan yakin mungkin jodohku ada di SYURGA...
Wallahualam...




Salam semua.Hari ini,ada orang add aku d facebook.Aku tertarik ngan apa dia tulis dekat info dia. :)
then aku mau kamu taw juga apa dia tulis.nahhH~~
sungguh  aku tersentuh..uhuk3
ya Allah..lindungilah diri aku,keluargaku n kawan2 ku..:')
banyak yg kita boleh dapat dri apa yg di sampaikan oleh dia ni.
kadang2 manusia lupa,banyak jenis zina.dri zina kecil hinggalah yg di panggil zina yg betul2 tuh..sedar ndak sedar..adaa..zina kecil,zina mata,zina hati..mcm2 jenis zina..
gabung nama juga diketegorikan dlm zina.Tapi banyak juga buatkan? ^.^Tapi siapalahkan kita?kita adalah manusia.
Tidak lari dari melakukan kesilapan.Jadi sendiri mau pikir la.Mau yg baik or yg buruk?Sama2 la kita berusah menjauhi perkara ituh.hehehe.





Untuk mu Jiwa Raga ku 

Wahai Jiwa! 
Besarkanlah ruang mu supaya kau dapat menampung umpat keji yang dilontarkan kepada mu.. 
Wahai Hati! 
Jangan sesekali kau menyemai niat untuk membalas dendam terhadap kejahatan yang tertimpa ke atas mu.. 
Wahai Minda! 
Asuhlah bala tentera jasad ini untuk membalas kejahatan itu dengan rimbunan doa dan kebaikan, agar terkambus kejahatan itu lantaran kebaikan yang kau suburkan.. 
Wahai Akal! 
Hentikan berfikir tentang kejahatan orang lain, ajarlah saraf-saraf mu itu agar melupakan kejahatan tersebut. 
Anggaplah ia seperti tidak pernah berlaku pada mu.







*Majukan atau Tandakan peringatan ini kepada rakan atau orang yang anda tidak akan lupai. Ini adalah pesanan pendek untuk menyatakan yang anda sentiasa mengingatinya. Kalau anda tidak menghantar pesanan ini, bermakna anda sudah mula melupakan kawan-kawan anda. 
Ambillah sedikit masa dan anda sudah pasti memberi keceriaan kepada seseorang atau mungkin mengubah hidup mereka kepada yang lebih baik, InsyaALLAH. Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yang mengajarnya meskipun dia sudah meninggal dunia...




fb notes..
credit to Amar Sufi

untuk 'anda' yg berkenaan

Untuk 'ANDA' Yang Berkenaan.

Senyumlah.. 
Meskipun dirimu menanggung keperitan dalam kehidupan. 
Senyumlah.. 
Meskipun badai melanda menghentam kepaduan iman. 
Senyumlah.. 
Meskipun air mata mengalir menahan kepedihan jiwa. 
Senyumlah.. 
Kerana senyum di saat musibah itu satu tanda bahawa keikhlasan kita dalam menerima segala ketentuan-Nya, 
dan meredhai kehidupan ini... 
Senyumlah saat suka duka..
Senyumlah, 
tanda ketabahanmu dalam menyusuri kehidupan penuh berduri 
di saat kehilangan petunjuk.. 
Senyumlah, 
tanda meyakini akan bantuan-NYA 
di saat kealpaan.. 
㋡ Senyumlah, 
tanda memahami dunia ini tidak kekal selamanya. 
Senyumlah...
Sesungguhnya senyum itu penawar jiwa nan lara. ㋡



I get this notes from fb..like it!=)

baca-bacalah.hehe

Nak tahu dimana Kecantikan Lelaki????

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik adalah:-

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.

3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.

5) Lelaki yang sentiasa berbaik sangka.

6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki…

Dan dimana Kegagahan Wanita???

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW:

“Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat ”

Surah Al-Ahzab : Ayat 71

“Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.”



dapat dri fb..=)

selamat pagi subuh


okehh.jom layan entri bergambar?
aku taw korang rndu tgok muka aku.
hakhakhakk!!
JOMM!

nihh time kami p majlis hari raya.
bole la hari raya..yg penting makan2 
 saya daga n saya suka makan jadi saya
pergi ke sana bersama kawan2 saya
yang terchienta.
makanan di sana boleh lah dikatakan sedap,
menggiurkan,mengairliurkan.Ok cukup sampai di sana penerangan ituh.

aku pergi bersama kawan terchienta
Myen,Nurul,Shal,Bush,Ariani n Bedah.
malang'y kawan terchienta ku amanda
xda dtg..so sad..
klo ndak sda kita bergmbr2..ada jua knangan.hehe.
 


senyum selagihhh bulihhh!!



beratur tunggu makanan.lapar bah kmi.i2 la kmi dtg.
nurul n shal.klo suka contact aku. ;)

blueeekkkk*

bluekkk tuk kali ke-2
 kurang sopannya aku*

 begini lah ceritanya..dan begini..
nasyid kebangsaan.bulih sda kasi kalah dorg Azan 
solonya aku lah..kahkahkah*

sudu
 

owhh kepalaran membelenggu diri..

woaahh woaahh woaahhh*
mulut penuh



 me with jali.kmi bergmbr sbb warna bju kamu sama.yeah!
 jali with beda
shal with jali.aku interprem.hahha.bru taw ;p

 ahahahha!ada perasan?ahahah





nurul n dayang


okehh begitulahh ceritanya...mau lagi?
nanti jak.balajar duluan kita ayuh!

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...